Podpora samostatného života seniorů a handicapovaných lidí
– je naším posláním, které máme zakotvené v naší pomoci, péči a strategii.
……Od roku 2008, po obdržení rozhodnutí o registraci, poskytujeme tyto služby: |
- osobní asistence s identifikátorem 1719134
- terénní odlehčovací služby s identifikátorem 5981133
v Kolíně, v Českém Brodě a v jejich širokém okolí
|
…… dle potřeby Uživatele až 24 hod. denně, 7 dní v týdnu, celoročně, nepřetržitě s okamžitou kapacitou 15 Uživatelů u osobní asistence a 3 Uživatele u terénní odlehčovací služby.
|
OSOBNÍ ASISTENCE – sociální služba podle § 39, zákona č. 108/2006 Sb. |
Služba je určena seniorům a občanům se zdravotním postižením, kteří mají zdravotní omezení způsobené věkem nebo z důvodu zdravotního znevýhodnění a dostali se do nepříznivé sociální situace (např. sami bez pomoci druhé osoby si mají problém zajistit osobní hygienu, připravit/podat jídlo/pití, pohybovat se, uklidit si, nakoupit, vyřídit si záležitosti na úřadech, jsou izolováni doma, potřebují obnovit své fyzické dovednosti nebo psychické schopnosti).
|
Cena za služby je stanovena úhradovou vyhláškou 505/2006 Sb.Uživatelům účtujeme cenu v rozmezí 115,-Kč až 135,-Kč/hodinu. Podrobný ceník zde. |
Uživatel a Poskytovatel společně dodržují Práva a povinnosti u poskytování služeb.K nahlédnutí zde.
|
Cílem služby je poskytovat odbornou pomoc tak, aby tito občané mohli žít kvalitní, důstojný a plnohodnotný život ve svém přirozeném sociálním prostředí, své domácnosti, kruhu své rodiny. Aby měli zajištěny úkony péče o osobu a domácnost a došlo k udržení jejich kontaktu se společenským prostředím. |
Asistentky pomáhají s přesuny z lůžka, oblékáním, koupáním, s přípravou a podáním jídla a pití. Poskytují pomoc při chůzi doma i na vycházce. Pomáhají s udržením chodu domácnosti úklidem nebo zajištěním nákupu. V rámci péče, se asistentky věnují naplnění volného času klienta společností, předčítáním nebo společně s klientem procvičují jeho motorické dovednosti nebo psychické schopnosti. Pomáhají klientům při doprovodech do školských zařízení, na úřady, k lékařům, na veřejné instituce a služby i na kulturní akce. Asistentky pomáhají při komunikaci na těchto místech, tak aby došlo k naplnění oprávněných zájmů a práv klientů. |
TERÉNNÍ ODLEHČOVACÍ SLUŽBA – sociální služba podle § 44, zákona č. 108/2006 Sb. |
- nabízí pomoc neformálním pečujícím – rodinným příslušníkům, v jejich zastoupení v péčí, aby si mohli zařídit svoje osobní věci, lékaře, načerpat nové síly na dovolené apod.
POSKYTOVANÉ ÚKONY OBOU SLUŽEB |
- pomoc při osobní hygieně
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při podání stravy a pití
- pomoc při zajištění chodu domácnosti
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
POMŮŽEME VÁM
- s péčí o vlastní osobu lidem se sníženou schopností pohybu, upoutaným na lůžku, na invalidním vozíku, lidem trpícím Alzheimerovou chorobou, ROS, Parkinsonovou nemocí apod. Není výjimkou asistence u lidí trpících cukrovkou, artrózou a po CMP. Pomáháme s rekonvalescencí po úrazech, chemoterapii nebo jiných závažných nemocech.
- Pracovníci přímé péče – osobní asistentky/asistenti pomáhají Uživatelům na místě a v čase, který on sám potřebuje nebo se společně domluví na podobném čase, který bude akceptovatelný pro obě strany.
Naší cílovou skupinou jsou senioři, osoby s tělesným postižením, osoby se zdravotním postižením, osoby s mentálním postižením, osoby s kombinovaným postižením a osoby se zrakovým postižením bez omezení věku. |
- umožnit našim Uživatelům, aby mohli zůstat co nejdéle doma, ve svém domácím přirozeném prostředí a žít nadále důstojným a plnohodnotným životem za pomoci námi nabízených služeb
- pružně reagovat na potřeby našich Uživatelů
- poskytovat odbornou péči
- řídit se etickým kodexem
- respektovat důstojnost každého Uživatele
- při osobní asistenci ve školkách a školách spolupracovat s vyučujícím dle individuálního plánu, který je sestaven pro každé dítě nebo žáka, dle jeho zdravotního stavu, aby se co nejvíce zapojil do kolektivu mezi ostatní
Informace pro zájemce o sociální službu
Zájemce o sociální službu může získat potřebné informace několika způsoby:Jednání se zájemcem o službu:
- Vede sociální pracovnice společně s vedoucí služby.
- Jednání je zahájeno sociální pracovnicí na základě přijaté dotazníku o poskytnutí služby nebo na základě osobní nebo telefonické domluvy.
- Jednání probíhá osobně v místě pobytu žadatele.
- U jednání je přítomen zájemce o službu a podle potřeby rodinný příslušník nebo opatrovník
- Cílem jednání je zjistit:
- kdy, jak a proč se rozhodl, že potřebuje pomoc x podporu,
- jak doposud zvládal svoji životní situaci,
- vyjasnit si a upřesnit, jaká očekávání má zájemce od naší služby,
- zjistit potřeby zájemce v oblasti přípravy stravy, chodu domácnosti, hospodaření s penězi, nákupy, využívání návazných a jiných služeb, zaměstnání, užívání léků, cestování, trávení volného času,
- zjistit přání zájemce,
- zjistit další informace např. způsob komunikace, zdravotní stav, průběh dne v současné době atd.,
- informovat zájemce o službě a o jejích možnostech, o podmínkách pro přijetí a důvodech odmítnutí, způsobech podání žádosti, o úhradách za službu aj.,
- informovat zájemce o formách sociálních služeb – asistenční služby, odlehčovací služby atd., dle situace nabídnout zájemci další alternativy, informovat ho o jiných službách nebo poradenských centrech, na která se může obrátit s žádostí o radu.
- Pokud jednání proběhlo na základě osobní, písemné nebo telefonické domluvy a sociální služba odpovídá potřebám zájemce, je nutné podat žádost písemnou formou, až poté bude zaevidována do evidence žadatelů.
- ,,Dotazník o poskytnutí sociální služby“ je možné stáhnout z internetových stránek Spirály pomoci o.p.s., požádat o jeho zaslání poštou nebo si dotazník osobně vyzvednout. Sociální pracovnice může pomoci zájemci s jeho vyplněním při osobní schůzce. Vyplněný dotazník může zájemce zaslat poštou nebo osobně doručit na některou z výše uvedených adres. Pokud je žadatel omezen ve svéprávnosti, je třeba ke smlouvě doložit Usnesení o ustanovení opatrovníka.
- V rámci jednání je zájemce seznámen s dalšími službami, které organizace Spirála pomoci o.p.s. poskytuje a je projednána možnost o poskytnutí dalších sociálních služeb.
- Na každou žádost je odpovězeno písemně nebo telefonicky.
- Sociální pracovnice usiluje o to, aby zájemce porozuměl všem důležitým bodům jednání. K dispozici má materiály přizpůsobené možnostem lidí s mentálním postižením:
- Prezentace jednotlivých služeb (fotografie),
- Propagační letáky, materiály atd.
Pokud žadatel splňuje kritéria pro přijetí, je jeho žádost evidována v evidenci žadatelů o sociální službu – cílová skupina – dochází k uzavření smlouvy.Žádosti jsou řazeny chronologicky dle data přijetí písemné žádosti. |
Pokud žadatel nesplňuje kritéria pro přijetí, je jeho žádost zaslána zpět s písemným odůvodněním a zároveň je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace-kontakty na další organizace či poradny.Sociální pracovnice si vede seznam zamítnutých žadatelů, kde zakládá písemnou odpověď společně se zápisem z jednání.Tyto dokumenty se evidují v evidenci žadatelů o sociální službu – sociální poradenství. |
Zájemce může být odmítnut z těchto důvodů: |
- z kapacitních důvodů
- žadatel žádá o službu, kterou organizace neposkytuje
- žadatel není cílovou skupinou
- zdravotní stav žadatele vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
- žadateli byla vypovězena smlouva o poskytnutí sociální služby v naší organizaci v době kratší než 6 měsíců před podáním žádosti